Cum să purtăm: Ia / How to wear: The traditional Romanian blouse

 Am văzut zilele trecute un reportaj la tv despre ie și cât de în trend este ea. Într-adevăr, în ultima vreme, bluza tradițională românească a câștigat teren și s-a impus cu succes în lumea modei din întreaga lume. Pe plan internațional, ea a reprezentat inspirație pentru numeroase case de modă, printre care și Isabel Marant sau Tom Ford. Prin intermediul acestora, destul de multe celebrități de la Hollywood au început să poarte și, de ce nu, să aprecieze ia românească.

adeletomfordAdele în Tom Ford – Source

katemossisabelmarant

Kate Moss în Isabel Marant – Source

Mai jos vreau să vă prezint trei variante în care o puteți purta, în funcție de stilul vestimentar al fiecăreia dintre voi sau în funcție de starea de spirit pe care o aveți într-o anumită zi.

rockchic

Pentru acest outfit, alături de ie, am pus o pereche de pantaloni din piele, un cardigan albastru gros, care să ne țină de cald iarna, un plic și o pereche de biker boots (asemănătoare găsiți la Stone Creek). Ca și accesorii, puteți purta un ceas și niște brățări argintii, subțiri.

office

Pentru o ținută office, putem purta o fustă midi vișinie (culoarea vedetă în această toamnă) alături de un sacou negru și o pereche de pantofi nude, cu toc mediu, care să nu ne incomodeze prea tare în timpul zilei. Un inel mare care să se asorteze cu fusta, o geantă drăguță și un ruj intens pe buze sunt articolele necesare pentru un outfit reușit.

casual

O ținută casual, lejeră și, cel mai probabil, foarte comodă. Putem purta ia cu o pereche de jeanși, un cardigan mai lung, o pereche de balerini/mocasini/pantofi confortabili și o geantă. Puteți schimba culorile, eu le-am ales pe acestea pentru că am asemenea articole în garderobă și în modul acesta le-aș purta.

Nu am deocamdată o ie, dar mă tentează foarte tare ideea de a-mi cumpăra una. Am găsit câteva modele pe acest site, dar e posibil să fie și la magazinele de prin oraș sau poate chiar și la bunica în dulap.

Dacă vedetele internaționale o poartă, noi de ce să nu facem același lucru? De ce să nu ne mândrim cu ea? Doar e un articol tradițional românesc, un articol reprezentativ pentru poporul nostru.

Sper că v-a plăcut postarea și poate v-am convins să vă achiziționați și voi o ie!

Vă pup,

Di

4 thoughts on “Cum să purtăm: Ia / How to wear: The traditional Romanian blouse

  1. Vaai,iar m-ai nimerit!De cand imi doresc si eu o ie si nu-mi gasesc una potrivita,plus ca sunt si destul de scumpe si parca nu as da 3-4 milioane de una(nu ca nu ar merita),dar parca e un pic cam exagerat pretul,nu?

Leave a Reply

